pátek 22. srpna 2014

Deset malých černoušků (Agatha Christie)


ANOTACE: V neúprosném rytmu známého popěvku tu černoušků ubývá stejně jako hostů v luxusním sídle na ostrově, bouří odříznutém od světa. Jakási ďábelská síla žene podle předem připraveného plánu jednoho po druhém do záhuby, až nezbude žádný. Kam však zmizel vrah? Napínavá detektivka, která se dočkala několika filmových zpracování a hrála se na desítkách světových jevišť, patří bezesporu k tomu nejznámějšímu, co velká anglická autorka napsala.

Deset malých černoušků je mojí první knihou od Agathy Christie. Dlouho jsem se chystal na některou z knih od této autorky, ale stále jsem nevěřil tomu, že by mě mohla nějakým způsobem zaujmout. Pak se ke mě dostala náhodně tato kniha a protože jsem hledal něco útlého,co bych si vzal sebou do vlaku a nejlíp to měl za pár dnů přečteno, sáhl jsem po Deseti malých černoušcích. Tohoto rozhodnutí vážně nelituji a rozhodně všem doporučuji.

Už samotná zápletka stojí za to. Na ostrov je pozváno deset lidí, někteří jsou hosty, někteří jsou najati jako zaměstnanci. Po příjezdu na ostrov je však nikdo nevítá. Jsou snad na ostrově sami ?? V průběhu dne jejich příběhu je spuštěna gramofonová nahrávka, která jednoho podruhé obviňuje z věcí, která všech deset návštěvníků "spojuje." Po vyslechnutí této nahrávky vzniká menší panika a hosté začínají být nervozní, někteří chtějí odjet z ostrova, ale to nelze, protože s loďkou odjel převozník, moře bouří a ke břehu je daleko. Hosté jsou tak proti jejich vůli drženi na ostrově, odkud není úniku a aby toho nebylo málo, jeden po druhém umírají podle jistého plánu.

Agatha Christie mě vtáhla do děje a já měl knihu druhý den přečtenou, protože se jedná o slaboučkou knihu, která má pouhých 207 stran. I takto málo stran stačilo na to, abych se seznámil s postavami, jejich prohřešky, byl uveden do situace a pak už jen pátral kdo je vrah. Vraha jsem bohužel neodhalil a ani se za to nestydím, protože kniha je natolik propracovaná, že vrah zde prochází bez povšimnutí a tak je jeho odhalení velice obtížné. Kniha Deset malých černoušků mě vážně nadchla a určitě brzy sáhnu po další z knih od této autorky.


HODNOCENÍ:  100%


Četli jste některou z dalších knih od Agathy Christie ?? Kterou by jste mi doporučili ??

2 komentáře:

  1. Sbírám Agathu Christie, takže jsem četla tak minimálně polovinu knih od ní už :) Deset malých černoušků bývá považováno za nejlepší dílo od ní, spolu s Vraždou v Orient Expres. Já mám osobně moc ráda také Smrt na Nilu, Pět malých prasátek a Vraždy podle abecedy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně Agatha mile překvapila, takže se v nejbližší době chystám na další knihy od ní. Takže děkuju za inspiraci na další knihy ;).

      Vymazat