pondělí 18. srpna 2014

Oškliví (Scott Westerfeld)


ANOTACE: Každý může být úchvatně krásný, co je na tom špatného? Tally bude brzy šestnáct a už se nemůže dočkat. V jejím světě šestnácté narozeniny znamenají operaci, která člověka změní z fyzicky ošklivého na dokonale krásnou bytost, a tím jej katapultuje do ráje špičkových technologií, kde jedinou prací je nikdy nekončící zábava.
Několik týdnů před narozeninami však Tally potkává novou kamarádku Shay, která si není úplně jista, jestli vůbec chce být krásná. Mnohem raději by se ocitla mimo dokonalý svět, na utajeném místě zvaném Kouř, kde žijí oškliví, kteří se rozhodli vzbouřit proti diktátu a povinnosti být krásný. Když Shay uteče a zanechá Tally zašifrovaný vzkaz s popsanou cestou do společenství, odhalí Tally odvrácenou stranu světa krásných - a není to nic pěkného. Úřady ji postaví před nejhorší volbu, jakou si dokáže představit: buď najde svoji kamarádku a vrátí se s ní zpět, a zároveň prozradí úřadům, kde se úkryt nachází, nebo nikdy nebude krásná. Její rozhodnutí jí navždy změní život...


Na Oškliví jsem se velmi těšil. Tato dystopie mohla být naprostým hitem. Mně se ovšem tato kniha nelíbila. Samotný námět byl skvělý. Jste oškliví, je vám šestnáct a stanete se krásnými. Pak jsou tu lidé, kteří odmítají být krásnými a žijí ve městě jménem Kouř. Asi si dokážete představit, že úřadům se nelíbí, že se jim někdo staví na odpor, takže pravděpodobně proběhnou nějaké nepokoje. Prostě jak říkám, mohlo to být skvělé.

Bohužel Tally je postava, kterou jsem prostě nemohl vystát. Ony všechny ty postavy vlastně hrozně lezly na nervy a kazily mi tak prožitek z celé knihy. Vždyť víte jak se špatně čte, když nemáte v knize žádného oblíbence, kterému by jste mohli fandit.


I když jsem bojoval s každou stránkou Ošklivých a vlastně mi to po celou dobu lezlo šíleně na nervy, chtěl bych si přečíst další díl, protože mi to jako celkový koncept (který každému po dočtení Ošklivých musí být jasný), přijde prostě dobře promyšlené. Na druhou stranu Tally je už tak nesnesitelná, a jako Krásná by mohla být ještě horší. Takže si budu muset hodně promyslet, zda se do Krásných  vůbec pustím.


HODNOCENÍ:  45%


Zajímalo by mě, jak působili Oškliví na vás. Taky vám Tally hrozně lezla na nervy nebo jste si jí oblíbili ?? 

Žádné komentáře:

Okomentovat