pátek 3. října 2014

Svědkyně ohně ( Lars Kepler)

Nakladatelství: Host
Stran: 528
Rok vydání v ČR: 2012


Než jsem vzal Svědkyni ohně do ruky, cítil jsem jisté obavy. Od autorského dua Lars Kepler jsem četl již předešlé dvě knihy (Hypnotizér, Paganiniho smlouva) a na obě knihy jsem měl odlišný názor. Hypnotizér mi přišel skvělý, zatím co Paganiniho smlouva mi přišla dost slabá a hektická. Ke Svědkyni ohně jsem tedy přistupoval velmi obezřetně a bál sem se do ní začíst. Veškeré obavy však byly zbytečné.
Svědkyně ohně mě vtáhla do děje již od prvních stránek a udržuje napětí až do samotného závěru. Kniha začíná v Birgittině dvoře, který slouží jako centrum pro ochranu a léčbu mladých a nezvladatelných dívek. Většina dívek je závislá na drogách a pro ostré slovo a ránu si nejdou daleko. Jedna taková roztržka dojde až k takovému vyvrcholení, že jedna s dívek je zamčena na samotce, kde se následně stane obětí brutálního vraha, a stejně tak i Elisabeth Grimová, která nad dívkami drží ochrannou ruku.  
K případu je povolán komisař Joona Linna, který zde má plnit funkci pozorovatele. Komisař se však pouští, i přes zákaz, do vyšetřování na plný plyn. Snaží se odhalit monstrum, které mladou dívku zavraždilo a současně hledá náctiletou Vicki Bennetovou, která z nápravného zařízení v Birgittině dvoře utekla a ukradla auto i s malým chlapcem. Může za vraždy v Birgittině domě snad ona ?? Vše může osvětlit Flora Jansenová. Medium, které vídá duchy zemřelých a dokáže s nimi promlouvat. Může komisař této ženě věřit, nebo ho jen tahá za nos ??
Manželské duo Lars Kepler vytvořili několik zajímavých charakterů, které mě dokázaly pobavit i určitým způsobem znepokojit. Co mi na knize však nejvíce vyhovovalo, byly krátké kapitoly. Příběh tak ubíhá rychle, a i když má kniha 528 stran, působí krátce. 
I když je kniha skvělá, občas je vyšetřování přeci jen zdlouhavé a doplněné o scény, které bych vynechal. Samotné rozuzlení se mi zdálo moc urychlené a nebylo pro mě takovým šokem. I přes tyto malé vady na kráse se jedná o mrazivý, severský krimi thriller, který bych doporučil všem, kteří se vyžívají v detektivkách a mají rádi severské prostředí.

HODNOCENÍ:  89%
Četli jste Svědkyni ohně nebo jinou z knih od Larse Keplera ?? Která je podle vás tou nejpovedenější ??

3 komentáře:

  1. Četla jsem všechny jejich knížky a nemůžu se rozhodnout, jestli se mi nejvíc líbila Svědkyně nebo Písečný muž :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Písečného muže jsem zvědav. Jak na konci svědkyně naťukli trochu děj, tak mě to dost nalákalo :)

      Vymazat
  2. Dobrý den
    jak se dneska máš?

    Píšeme, abychom vás informovali o naší úvěrové společnosti nabízející půjčky fyzickým osobám, společnostem a organizacím, nabízíme půjčku se 3% úrokovou sazbou na 1 až 10 let a částku naší půjčky v rozmezí od 1 000,00 do 10 000 000,00 USD.
    Těšíme se, že s vámi budeme spolupracovat na zajištění bezpečných a legálních transakcí.

    Děkujeme, že jste si našli čas na přečtení našich zpráv, protože
    čekáme na váš laskavý e-mail s odpovědí prostřednictvím:
    nelsonwealthfinacialloanservic@gmail.com

    OdpovědětVymazat