středa 21. ledna 2015

Cesta pustinou ( Emmy Laybourne)

Nakladatelství : Baronet
Počet stran: 352
Vydáno v ČR: 2014


A je to tady. Skvělá série Monument 14, se přiblížila svému konci. První dva díly ( Monument 14 a Nebe v plamenech ), byly skvělými knihami. Jak to dopadlo s třetím a závěrečným dílem s názvem Cesta pustinou ?? Pojďme si k téhle knize něco říct !

Stejně jako u předešlého dílu, příběh začíná tam, kde Nebe v plamenech skončilo. Děti z Monumentu se dostali do bezpečí a jejich jedinou starostí se stalo odpočívání a hledání svých známých. Docela to vypadalo, že místo trilogie z Monument 14 bude dilogie. Takový konec je přeci skvělý. Všichni jsou v pořádku, všichni jsou spolu a po viru ve vzduchu ani památky. To by však nesmělo jít o Emmy Laybourne, která si našla důvod, proč některé z našich hrdinů ještě jednou protáhne peklem.

Drift
Cesta pustinou, je pro knihu celkem příhodný název. Při čtení jsem měl takový pocit, že děti, které projíždění městy, aby splnily svou misi, jedou přes pustá města, kde jsou jen zbytky lidí. Trochu to na mě působilo depresivně. A pro depresivní chvilky má tato kniha velké předpoklady. Většina věcí, které se zde dějí, jsou podnícené city některých z dětí. Mnoho z nich tedy projde osobní zkouškou. City však nejsou to jediné, co bude našim dětským hrdinům stát v cestě. Mezi lidmi se mluví, že ve vzduchu zůstávají takzvané drifty. Mračna seskupeného viru, který jak se rychle objeví, rychle zmizí.  Jsou drifty skutečné, nebo jde jen o opatření, aby se lidé stáhli do uprchlických táborů ?  

Josie
Co mě velmi oslovilo, bylo vyprávění ze strany Josie. Již jsem se setkali s vyprávěním Deana a Alexe, takže dívčí pohled na věc byl celkem osvěžujícím prvkem této knihy. Navíc byla Josie mojí oblíbenou postavou, takže jsem si čtení opravdu užíval. O vyprávění se Josie střídá s Deanem, který je již zkušeným vypravěčem, takže nám podává informace, jak to vypadá s ostatními dětmi a jaké jsou možnosti jejich počínání. Na nikoho v Cestě pustinou není opomenuto. 

Dokonce i obálka si drží standardní post-apokalyptickou atmosféru. U předešlých dílů jsem si všiml a věřím že vy jistě také, že obálky souvisí úzce s dějem. Přemýšlel jsem tedy ještě před přečtením, o co asi v tomto případě na obálce jde. Vsázel jsem na to, že jde o Deana. Podle všeho o Deana ale nejde.

Emmy Laybourne v posledním díle trilogie hlavní hrdiny vůbec nešetří. Právě naopak. Josie prožívá  své nejhorší období a vlastně až teď nám autorka ukázala. Jak moc silný charakter nám předkládala po celé tři knihy, a až v té poslední ho vyzdvihla na světlo světa. Po Monumentu 14 se mi bude opravdu stýskat. Postavy jsem si velice oblíbil a Emmy Laybourne dokázala, že je skvělou autorkou, která dokáže přijít se skvělými, svěžími a neotřelými nápady a vytvořit tak díla, která se řadí téměř na vrchol žánrové pyramidy. 


HODNOCENÍ:  87%

2 komentáře:

  1. Měl mi také přijít, ale ještě nepřišel, tuhle sérii jsem si také hodně oblíbila! :)

    OdpovědětVymazat