pátek 24. července 2015

Fenomén ( Marie Lu )

Nakladatelství: Albatros Media - CooBoo
Stránek: 344
Rok vydání v ČR: 2013

I když se pro mě Legenda nestala Legendou, doufal jsem, že by se Fenomén mohl stát Fenoménem. A tak trochu se mu to povedlo. Dayovi a June se podařilo uniknout před jistou smrtí a i když to stálo velkou cenu, dostali se do Las Vegas. Dlouho si zde však klidu neužijí, protože přichází něco nečekaného. Elektor Prim umírá a na jeho místo nastupuje jeho mladý syn Anden. Republika přechází do stavu paniky a bojí se rozpadu. Jediný, kdo má klidnou hlavu a ví co v této chvíli dělat jsou Patrioti, ke kterým se přidává i June s Dayem. Plán je přeci naprosto jednoduchý...nový Elektor musí zemřít. A to co nejdříve.

Jak už jsem psal, Fenomén se u mě tak trochu stal fenoménem, ale vážně jen z části. A to byly části s June. V tomto díle na sebe převzala tu zajímavější linku a její příběh postupuje hezky ku předu a po setkání s Andenem dostává teprve ten správný spád. Já osobně si postavu Andena velice oblíbil a měl jsem trochu obavy, jak se bude jeho postava vyvíjet.

Zato Dayův příběh mě ve Fenoménu moc nebavila. Day tak trochu za stagnoval a plácal se polovinu knihy na jednom místě a nebo ve svých snech. Ke konci sice přechází do akce, ale to až v době, kdy se opět začne v jeho částech objevovat June. 

Kdybych měl srovnat Legendu s Fenoménem, sáhnu jistě po Fenoménu. Na rozdíl od Legendy jde tato kniha více do hloubky a nedrží se jen na povrchu příběhu. Kvůli tomu byla Legenda velmi prokouknutelná a ubírala tak na zážitku a celkovém dojmu z knihy. Co na Fenoménu musím také ocenit je to, že nám Marie Lu dává vědět, jak to v době, kdy se odehrává tento příběh, vypadá se zbytkem světa. No...docela jsem koukal, co se se světem stalo. 

Co zůstává společné této knihy s Legendou je její čtivost. Stránky se otáčí skoro sami a příběh pádí kupředu jak splašený kůň. Obálka je o stupeň lepší, ale nejspíš to dělá kombinace barev, protože černá a modrá...to je moje. Jsem rád, že symbol na přebalu má něco společného s příběhem a není to jen nějaká čáranice, která by přišla tvůrcům jen tak pod ruku.

Fenomén tedy mohu jedině doporučit a pokud jste stejně jako já byly mírně zklamáni z Legendy a po Fenoménu jste raději nesáhli, napravte to. Myslím, že by jste mohli litovat, že jste přišli o tak povedené pokračování této série. Jsem zvědav, zda Šampion bude pokračovat v rostoucí kvalitě těchto knih a musím říct, že jsem rád, že jsem se k sérii dostal v době, kdy už jsou venku všechny díly. Asi bych nevydržel čekat dlouho na pokračování.

HODNOCENÍ: 80%




Žádné komentáře:

Okomentovat