úterý 18. srpna 2015

Krásní ( Scott Westerfeld )

Nakladatelství: Triton
Stran: 284
Vydáno v ČR: 2010

Již podruhé se vracíme do světa Scotta Westerfelda. Tentokrát se ovšem nevracíme do Uglyville, ale přesuneme se do New Pretty Townu, kde si v prvním díle Tally moc přála žít. Konečně se jí to podařilo, protože se stala krásnou. Dosáhla tak svého, našla si nové přátele a náplní jejího života jsou nyní neustálé oslavy a večírky. Byl to poklidný život, než se na jednom večírku objevila tajemná postava, která Tally nenechala chladnou. Jako by jí sledovala. Tally Youngbloodová to tak nenechá a vydá se zjistit, kdo se pod maskou schovává a je v šoku když zjistí, že jde o ošklivého a navíc je na večírku právě kvůli ní. Vypadá to, že Tally sama sobě nechala vzkaz ještě předtím, než se stala krásnou. Co v dopisu, který Tally adresovala sama sobě bylo, si už budete muset přečíst sami. 

Nejprve musím říct, že první díl této série s názvem Oškliví, se mi vůbec nelíbil. Tally mi v prvním díle byla velice nepříjemná a byla místy, jak se říká, na ránu. Takové byly plus mínus všechny postavy a tak jsem měl velký problém Ošklivé dočíst. Přesto první díl vynesl na samotném konci na povrch otázky, na které jsem prostě musel znát odpovědi a tak mi nezbývalo nic jiného, než si pořídit i druhý díl. Tentokrát s názvem Krásní.

Ke knize jsem přistupoval velmi obezřetně a se strachem, jak moc mi postavy opět polezou na nervy. Byly nepříjemné jako oškliví, jako krásní budou jistě ještě horší, říkal jsem si. Naštěstí se mi tato obava nepotvrdila. Tally šla do sebe a už není tak nepříjemná, jako byla v Ošklivých. Krásný mozek jí jednoduše prospěl.

Scott Westerfeld přidal do Krásných i nové postavy, které nejsou úplně nejhorší, ale přijde mi, že autor zkrátka neumí udržet charaktery postav. Stává se tak, že postavy se v některých chvílích chovají, jako by se najednou zbláznily a jsou opět na ránu. Najdou se však i stálé charaktery, které jsou příjemným osvěžením. Nejvíce mě v tomto díle zaujala postava Andrewa Simpsona Smithe, který zde sice nemá moc velký prostor a přichází do děje až ke konci knihy, ale byl bych rád, kdyby se v dalším díle tato postava objevila. 

K ději toho moc nemám. Sice se v knize stále něco dělo, ale přišlo mi, že se až podezřele podobá příběhu z prvního dílu. Jako by pan Westerfeld psal opět Ošklivé, ale místo nich psal o Krásných a místo Davida nasadil Zanea, který je podle mě zatím lepší. I přes tu neustálou akci to však bylo spíše oddychové čtení, u kterého se čtenář nenudí. Stejně jako u Ošklivých je však závěr tak otevřený, že si budu muset pořídit i ten závěrečný díl, který vypráví o Tally Youngbloodové.

Předposlední věc, na kterou bych rád poukázal jsou neustále opakovaná slova, se kterými se setkáváte několikrát na každé stránce. Všechno je "epesní", všichni jsou správně "nabuzení" a já z toho byl na větvi. Není to však nic, co by nešlo překousnout. 

Na závěr se zmíním ještě o obálce, která se mi moc líbí a je rozhodně hezčí, než byla u Ošklivých. Samozřejmě jsem si obličeje spojil s hlavními postavami Tally a Zanea. 

Knihu bych doporučil určitě těm, kterým se líbili Oškliví, ale doporučil bych jí i těm, kterým se Oškliví nelíbili stejně jako mě. Krásní dokáží překvapit a co víc, dokonce nalákat na dočtení celé série. Takže pokud jste na tuto sérii zanevřeli, zkuste jí dát ještě šanci.

HODNOCENÍ: 60%




Žádné komentáře:

Okomentovat