středa 5. srpna 2015

Pastýř smrti ( Ethan Cross )

Nakladatelství: Knižní klub
Stran: 328
Vydáno v ČR: 2013

Pastýř smrti vzešel z hlavy amerického autora Ethana Crosse a jde o první díl série Shepherd. U nás prozatím vyšel pouze první díl a jak to tak vypadá, zatím není vydání dalších dílů této série v plánu. Což je možná i škoda, protože jako jediný díl tahle kniha u nás nikdy nedosáhne slávy. 

Kniha začíná jako správný Thriller. Nacházíme se na benzínové pumpě, odkud byl přijat policií telefonát, že tam něco není v pořádku. Po příjezdu policie však všechno vypadá idylicky. Vlastně až moc idylicky. A bum, asi po 15 stránkách máme na seznamu první mrtvolu a rozjíždí se první hra ve stylu filmů SAW, které spoustu z vás jistě zná. V takovémto duchu se kniha nese po celou svoji délku 328 stran. Všeho moc však škodí a toto pořekadlo se přesně hodí na tuto knihu. 

U knih podobného stylu sice je žádané, aby se stránky topili krví a krev vám při čtení tuhla v žilách, ale to se právě stane snad jednou či dvakrát. Pak už je Ackermanův styl vraždění okoukaný a každá další vražda jen prodlužuje vaše toužebné čekání na konec . Nebojte se...právě jsem vám nenaspoileroval odhalení psychopatického vraha. Jeho identita je známa již od prvních stran a nemusíte si tak hrát na detektiva a užívat si příběh. 

Autor se v knize snaží pracovat s klasickou atmosférou, která nás děsila vlastně už od dětství. A to tou, že v pokoji v temném koutě někdo stojí, nebo nás někdo sleduje z okna. Přesně to Ackerman jako správný psychopat dodržuje a aby toho nebylo málo, vybere vždy někoho z rodiny, s kým si zahraje takovou malou hru. Většinou časově omezenou a většinou končící hektolitry krve. 

Ať je kniha jakkoliv zábavná, stále se velice těšíte na samotný závěr, kdy má podle všeho dojít ke střetnutí Ackermana a Marcuse, který se vydal po jeho stopě a chce ho sprovodit ze světa. A tady přichází ten kámen úrazu. Čím více se na konec těšíte, tím více vám příběh začíná vadit. Čekáte na osudné setkání a světe div se, nic se nestane, dojde k dalšímu setkání ústřední dvojce a ejhle....zase nic. Pokud nic jiného, tak natahování konců vážně nesnáším. Dopadlo to tak, že jsem knihu odložil asi 30 stránek před koncem a 3 měsíce jí tak nechal ležet. 

Teď když jsem knihu konečně dočetl, jsem se závěrem zjistil, že vlastně vše, co se v knize událo a vše, co mi vadilo mi mělo vadit. Závěr mě umlčel a já poslední stránky jen pokyvoval hlavou se slovy "..aha, tak proto to tak bylo." Právě kvůli závěru mě trochu mrzí, že u nás pravděpodobně další díly nevyjdou, ale i tak stojí kniha za přečtení. I když by byla skvělým prequelem do série. 

Pokud tedy máte Pastýře smrti v knihovničce a stále nevíte, zda se do ní pustit, udělejte to. Myslím že nebudete litovat a navíc jde o knihu nikterak silnou a navíc s krátkými kapitolami, takže jste schopni jí slupnout během pár dní. 

HODNOCENÍ: 60%


Žádné komentáře:

Okomentovat