čtvrtek 22. října 2015

Smrtící chaos ( Matt Dickinson )


Nakladatelství: Fortuna Libri
Počet stran: 304
Rok vydání v ČR: 2012

ANOTACE:
Zdánlivá drobnost – mávnutí motýlích křídel – uvede do chodu řetězec dramatických událostí a osudově ovlivní životy mnoha lidí. Matt Dickinson ve své mistrně napsané próze zavede čtenáře v krátkých „klipových“ vstupech do rozličných prostředí – třeba na severní stěnu Mount Everestu, na palubu Boeingu 747, k jezeru Malawi, na dostihovou dráhu – a nechá je se zatajeným dechem sledovat klíčové okamžiky v životě svých hrdinů. Román vycházející z teorie chaosu je určen všem, kdo milují napětí, ale nespokojí se jen s povrchní četbou. Klade řadu provokativních otázek a přináší překvapivé odpovědi.


" Někteří přežijí. Jiní zemřou. Všichni jsme propojeni. "


Tato věta čtenáře provází celou knihou. Je neskutečné, jak autor v této knize propojuje jednotlivé osudy lidí a co vše může ovlivnit lidský život. Představte si, že v lese se zrodí nevinný motýl a toto zrození bude mít za následek několik nevinných životů. Teorie chaosu se mi docela špatně vysvětluje, a proto na vás apeluji, aby jste neváhali a knihu si koupili.

Možná si ani neuvědomujete, že tuto knihu neúmyslně míjíte v Levných knihách a přitom na ní jistě již spočinul váš zrak. Já jí několikrát v Levných knihách viděl za směšnou částku, ale šílená obálka mě odpuzoval i od toho, abych po knize byť jen sáhl a přečetl si anotaci. Pak jsem však nečekaně ke knize anotaci přečetl a zaujala mě natolik, že jsem si jí nakonec pořídil. A víte co ?? Po přečtení této knihy jsem docenil i obálku. Na první pohled je obálka hrozně přeplácaná a nic neříkající, ale když jsem knihu přečetl, zjistil jsem, že na obálce je téměř celý knižní příběh. 

Matt Dickinson píše velmi čtivě a má dar na tvoření jednotlivých charakterů. V knize snad téměř nebyla jediná postava, kterou bych si jistým způsobem neoblíbil nebo byla nerozvinutá. K čtivosti hodně přispívá i to, že jednotlivé kapitoly nejsou nikdy delší než jeden a půl stránky, což knize velmi prospívá a lze jí tak přečíst za necelý jeden den.

Autorovi se povedlo něco, co se u mě již dlouho žádným, v našich končinách známějším, autorům nepovedlo. Přinutil mě svým hluboce, řekl bych až geniálně, promyšleným příběhem knihu číst takovým způsobem, že jsem jí rozečetl odpoledne a zavíral jí dočtenou až pozdě ráno. Příběh o teorii chaosu mě nenechal chvíli chladným a musel jsem zkrátka vědět, jak jednotlivé postavy dopadnou.

K tomu velkým dílem prospěla i propagační věta, která je zmíněna v anotaci a můžete jí vidět tučně zvýrazněnou o něco výše. " Někteří přežijí. Jiní zemřou..." A když si velice oblíbíte postavy v této knize, bojíte se, kteří nakonec zemřou, protože každý z nich, a to doslova každý, ve svém příběhu dojde do chvíle, kdy mu o ten život jde. 

Před čtení této knihy jsem se také bál, že se budu ztrácet v jednotlivých postavách. Pokud je tohle důvod, proč se přečtení této knihy zdráháte, rozhodně nemusíte mít strach. Rozdělení příběhů je velice přehledné a ani jednou jsem nezískal pocit, že bych nevěděl, kdo je kdo. A to je u knih s takovým množstvím postav, velice neobvyklé.

Je velká škoda, že nakladatelství Fortuna Libri se rozhodla vydat jen první díl této série, protože jak jsem se dočetl, tato série se stává z několika dalších dílů a mě velice mrzí, že si tyto příběhy nebudu moci přečíst. Je zde samozřejmě šance si knihy přečíst v angličtině, ale nemám zkušenosti z nakupováním z amerických e-shopů, takže se dalších knih od tohoto autora nejspíš nedočkám. Pokud by náhodou tuto recenzi četl někdo z nakladatelství Fortuna Libri, s čímž tedy vůbec nepočítám, prosím vás o vydání dalších knih z této série. Byl bych tím velice potěšen.

Knihu by si měl přečíst rozhodně každý, kdo má rád geniálně promyšlené příběhy a knihy, které se čtou velice jednoduše a rychle. Čtení této knihy vám jistě nezabere více, než jedno odpoledne. Myslím, že přečtením této knihy jistě neprohloupíte. 

HODNOCENÍ: 98%

Žádné komentáře:

Okomentovat