sobota 30. ledna 2016

Červený vrch ( Jamie McGuire )

Zdravotní sestra a svobodná matka dvou dcer Scarlet, Nathan se svojí dcerou Zoey, Miranda se svojí sestrou Ashley a jejich partnery a mladý voják Joey, který se vrátil z Afghánistánu za svojí přítelkyní. Toto jsou aktéři knihy Červený vrch, která představuje svět, v kterém propuká zombie nákaza a smrt čeká na každém rohu. 

Vždy, když se mi dostane do rukou kniha, kde je hlavní zápletkou zombie apokalypsa, vyklenou mi na mysl dva způsoby, kterými se dá taková kniha pojmout. Buď půjde o knihu plnou akce, kde na každé stránce potečou hektolitry krve, všude budou vyhřezlá střeva a násilí, nebo půjde o knihu, která se zaměří na postavy a půjde o emocionální dílo. U Červeného vrchu jde o tu druhou variantu a řekl bych: " Díky bohu."

To však neznamená, že by se v knize nenašli chvíle, kdy by se napětím zatajoval dech. Za vším však stály postavy. Jamie McGuire se v tomto směru osvědčila a vytvořila komplexní a příjemné charaktery, které se mi velmi rychle dostaly pod kůži a všem jsem po dobu celé knihy držel pěsti. To mě nutilo nad knihou a jejím dějem přemýšlet vždy když jsem jí četl, i když jsem jí byl nucen odložit.

Autorka ve své knize používá veškeré informace o zombie, která jsou nám známá ze všech filmů a knih a nepřinesla tak žádnou inovaci. Nemám jí to však vůbec za zlé, protože knihy žánru horor/thriller nejsou autorčinou alfou a omegou, ale soustředí se spíše na romantické knihy pro mladistvé. Proto se i v této knize najdou chvíle na trochu té romantiky. 

Na příběh se díváme z pohledu Scarlet, Nathana a Mirandy, kteří mají všichni jediný cíl, a to najít co nejlepší místo, kde by přečkali to peklo, které se tiše plíží ulicemi. Protože mají všichni stejný směr svého útěku a někteří z nich mají jasný cíl, je velmi zajímavé sledovat, jak se jejich cesty nezávisle na sobě ovlivňují a kříží.

Tato kniha mě přesvědčila o tom, že Jamie McGuire je velmi silnou autorkou, co se vytváření charakterů týče, takže pokud se rozhodne napsat opět knihu, která by se zařazovala do podobného žánru, jistě si ji mile rád přečtu. Jediné co Červenému vrchu a autorce neodpustím, je závěr knihy. Závěr ovlivňuje trochu mé hodnocení a pokud jste knihu četli nebo budete číst, jistě budete vědět proč. Na druhou stranu však oceňuji, že se autorka pustila do podobného díla, a že se rozhodla knihu hned ukončit a nenatahovala děj do několika dílů. 

HODNOCENÍ: 80%

4 komentáře:

  1. Mne sa knižka páčila, no ten záver ma veru sklamal, možno som čakala niečo lepšie rozuzlené :) Ale inak áno, autorka je úžasná! :) Ja by som od nej prečítala asi všetko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem rád, že nejsem sám, koho konec zklamal. Uvítal bych také, kdyby si autorka se závěrem trochu víc pohrála a nebyla nucena ho takhle rychle vyřešit. Mně se moc do ostatních autorčin knih moc nechce, ale budu jí určitě sledovat, jaké další zajímavé knihy nám přinese.

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze! Knížku si chci hrozně moc přečíst a tvou recenzí si mě přesvědčila, že si jí vážně musím koupit.
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Jsem rád, že jsem tě svou recenzí PŘESVĚDČIL, k přečtení knihy :) Opravdu je dobrá. Pokud na ní máš opravdu spadeno, zrovna byla naskladněna do levných knih za pár korun. Takže pokud je máš někde po ruce, alou do nich ;)

      Vymazat