úterý 9. ledna 2018

TOP 10 roku 2017

Rok 2017 byl na knihy velmi pozitivní. Přečetl jsem 67 knih a většina z nich byla ohodnocena velmi pozitivně. Proto nebylo zrovna lehké vybrat pouze 10 knih, které mě v minulém roce zasáhly nejvíce. Nakonec jsem ale vybral tuto desítku. 

Neváhejte napsat do komentářů, jestli se se mnou v některých kategoriích shodujete, nebo kde se naopak v názoru rozcházíme. Podělte se také o svých TOP 10. :) 

Vetřelec

NEJOČEKÁVANĚJŠÍ KNIHA

VETŘELEC - TANA FRENCH
Očekávaných knih bylo v roce 2017 mnoho, ale jakmile má vyjít nová kniha od Tany French, tak musí jít všechny ostatní knihy stranou. Tato autorka je pro mě královnou detektivek a bohyně dialogů. Ani v této knize jsem se v autorce nezklamal, a to jde již o 6 díl, v této volně navazující sérii. Tento rok jsem dokonce stihl přečíst dvě autorčiny knihy a je obrovská škoda, že autorka nepíše rychleji. Už bych nutně potřeboval další!






Dělám si to sámNEJZÁBAVNĚJŠÍ KNIHA

DĚLÁM SI TO SÁM - MARTIN VÁŠA
Zde to bylo jen o chloupek, protože nebýt této knihy, nevěděl bych, jakou knihu bych sem zařadil. V tomto roce jsem moc zábavných knih nečetl a knihu Dělám si to sám, jsem dostal teprve k letošním Vánocům. Nicméně jsem jí stihl přečíst a neskutečně jsem se u ní bavil. Martin Váša si mě naprosto podmanil a dokázal mě rozesmát vždy a všude. Takže jsem se smál v posteli, ve vlaku (bohužel nahlas), na záchodě (bohužel nahlas), ve vaně, a pak už jsem jí odkládal přečtenou. Po necelých 24 hodinách. Prosím více knih, pane Vášo :).


Anihilace

NEJZVLÁŠTNĚJŠÍ KNIHA

ANNIHILACE - JEFF VANDERMEER
Anihilaci jsem si pořizoval naprosto nečekaně, ale po přečtení anotace jsem prostě nemohl jinak. Naštěstí mě nezklamala. Naopak ve mě zanechala nějakou ránu, protože ještě teď, když jsi vzpomenu na chvíle, které jsem s knihou strávil, mi není zrovna do smíchu. Anihilace v sobě má něco zvláštního, co ve mě vzbuzuje pocit melancholie. K tomu je plná tajemství, skvěle napsaná a s perfektní obálkou. Opravdu velice zvláštní kniha, která stojí za přečtení, ale ne každému se bude líbit.

RECENZE




Probuzení Simona Spiera

NEJVĚTŠÍ PŘEKVAPENÍ (YOUNG ADULT)

PROBUZENÍ SIMONA SPIERA - BECKY ALBERTALLI

Když tahle kniha vycházela, byla pro mě jasnou volbou. Na americké booktuberské scéně jí bylo všude plno, a tak jsem jí nemohl jen tak opomenout. Vyplatilo se a já jsem si jí naprosto užil. Nejlepší na této knize je ta lehkost, s kterou je vyprávěna. Jako by jí opravdu psal mladý, homosexuální chlapec, který se právě vyzpovídává ze svých pocitů. Naprosto skvělá práce a nutnost pro všechny, kteří mají rádi young adult, trochu romantiky a nevadí jim, že se do sebe zamilují dva chlapci.

RECENZE

Manželé odvedleNEJVĚTŠÍ PŘEKVAPENÍ (THRILLER)

MANŽELÉ ODVEDLE - SHARI LAPENA

Manželé od vedle jsem vlastně vůbec nechtěl číst. Všude jí bylo plno, všichni jí chválili, a to mě od knih spíše trochu odrazuje. Pak jsem se ovšem ocitl v knihovně, kde jsem nenašel knihu, pro kterou jsem původně šel a abych neodcházel s prázdnou, tak jsem popadl první známější knihu, která mi padla do oka. Byly to Manželé od vedle a já se rozhodl, že do nich alespoň nahlédnu. Přečetl jsem jí téměř na jedno posezení a nemohl se od ní odpoutat. Skutečně překvapivý thriller, který kombinuje gradující napětí, příjemné charaktery postav a pořádnou dávku tajemství. A naprosto šokující závěr.



Paní půlnociNEJVĚTŠÍ PŘEKVAPENÍ (SCI-FI, FANTASY)

PANÍ PŮLNOCI - CASSANDRA CLARE
Pak je tu opravdové překvapení. Paní půlnoci se ke mě dostala jako recenzní výtisk od nakladatelství SLOVART a já se jí skutečně bál. Sérii Nástroje smrti, která předchází této knize, jsem nečetl, a tak jsem se obával, že tohle pro mě bude 600 stránek utrpení. Kupodivu jsem si jí naprosto užil, a to i bez toho, aniž bych znal události z předešlé série. Hezky vybudovaný děj, zajímavě vymyšlený svět a především skvělé charaktery, mezi kterými to vře, jiskří a vybuchuje. Nemůžu se dočkat dalšího dílu.

RECENZE


BambiNEJVĚTŠÍ PŘEKVAPENÍ (DETEKTIVKA)

BAMBI - MONS KALLENTOFT/MARKUS LUTTEMAN

Bambi byl jedna z posledních knih, kterou jsem v roce 2017 dočetl. Co jsem se tak díval na můj loňský soupis Top 10, tak se v ní umístil předchozí díl Leon, což jsem nějak úplně zapomněl. Alespoň jsem si tak ale dokázal, že Mons Kallentoft a Markus Lutteman se opravdu zlepšují, protože Bambi byl ještě o pořádný kus lepší, než byl Leon. Tahle kniha měla snad naprosto všechno. Byly v ní emoce, originální způsob vražd, pořádná dávka napětí a staré dobré postavy, které Kallentoft prostě umí. Ale Malin Forsová je stejně nejlepší!!!!!!!!!




Aokigahara: Les sebevrahůNEJVĚTŠÍ PŘEKVAPENÍ (HOROR)

AOKIGAHARA:LES SEBEVRAHŮ - JEREMY BATES
Obrovské překvapení, které přišlo jako blesk z čistého nebe. Hned jak jsem jí uviděl, musel jsem jí mít, protože Les Aokigahara mi přišlo jako skvělé místo, kde by se kniha mohla odehrával a nemýlil jsem se. Kniha mě naprosto dostala. Na konci to sice trochu skřípalo, ale jsem naprosto ochoten to akceptovat, protože to co mu předcházelo bylo naprosto skvělé. Opět to mělo emoce, bylo to napínavé a Jeremy Bates navíc píše tak jednoduše, že jeho knihy přečtete během pár chvil. Což je naopak velká nevýhoda!

RECENZE

TrhlinaNEJVĚTŠÍ PŘEKVAPENÍ (MYSTERIÓZNÍ)

TRHLINA - JOZEF KARIKA

Trhlinu jsem si chtěl přečíst už ve slovenštině, ale nakonec jsem rád, že jsem to neudělal a počkal na překlad. Tahle kniha k sobě láká už jen tím, jak byla napsána. Pan Karika v knize uvádí, že mu zavolal neznámý muž, který mu tento neuvěřitelný a děsivý příběh odvyprávěl a on ho jen přepsal do čtivé formy. Je na každém, jestli tomuto příběhu uvěří nebo ne, ale za sebe musím říct, že jsem se při čtení vůbec necítil dobře. Pan Karika mě dokázal dostat už na prvních stránkách svým spisovatelským umem, a pak už mě nepustil až do konce. Vím že jsem se místy bál a mnohokrát se přistihl při tom, že mi spadla brada, když přišel nečekaný zvrat. Skvělé!!


Výsledek obrázku pro za zavřenými dveřmi, audiokniha



NEJVĚTŠÍ PŘEKVAPENÍ (AUDIOKNIHA)

ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI - B.A.PARIS
Tady to byl naopak jednoduchý výběr, protože jsem za rok 2017 poslech jen jednu audioknihu. Knihu jsem si zapůjčil z knihovny, ale dokázal jsem přečíst jen pár desítek stran. Tato kniha na mě nějak silně působila a nevím, jestli to bylo tím tématem, nebo to bylo tak dokonale popsané a vystižené. Pak se mi naskytla příležitost knihu doposlechnout jako audioknihu a já jsem jí využil. Simona Peková, která knihu načetla, na mě sice ze začátku působila poněkud afektovaně, ale nakonec jsem si na její projev celkem zvykl a vlastně se k samotnému příběhu docela hodil. Za zavřenými dveřmi byla skvěle napsaná kniha, která ve mě vyvolávala neklid, ale naprosto mě odrovnala svým vypointovaným koncem.

6 komentářů:

  1. Třikrát hurá za Anihilaci! Tento atmosférou nasáklý skvost skoro nikdo v našem českém rybníčku nezná, což je opravdová škoda. Já osobně se chystám na závěrečný díl, ale nějak nechci aby se mi ta všechna tajemství odkryla a příběh skončil, no, uvidíme jak to autor vymyslel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto s tebou souhlasím. Je škoda, že tato kniha u nás nemá takový ohlas, protože jde o opravdu zvláštní a dobře napsanou knihu. Mě bohužel druhý díl trochu zklamal, protože i když to mělo své silné chvilky, tak jsem se po většinu knihy nějak ztrácel. Ale Ježíšek mi přinesl závěrečný díl, takže se do něho také chci co nejdříve pustit, protože mě převelice zajímá, co tím vším autor vlastně myslel :)

      Vymazat
  2. Les sebevrahů byl naprosto skvělej, ale osobně se mi ještě víc líbil "druhý díl" - Katakomby Paříž, byly takové brutálnější a i mi byly sympatičtější postavy, takže rozhodně doporučuji přečíst :-) Mám na ně na blogu i recenzi, kdyby si se chtěl dozvědět víc. :-P
    Z těchto knih mám ještě v plánu Manžele od vedle. Mám ráda tyhle thrillero-detektivky a myslím si, že s touhle knihou vedle nesáhnu. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za doporučení, ale Katakomby už jsem samozřejmě četl. Nyní netrpělivě vyhlížím další díly :). Katakomby se mi možná také líbily o něco více, ale do tohoto seznamu jsem musel dát Les sebevrahů, protože jak to bylo něco nového, tak to ve mě zanechalo něco trochu víc. Prostě je to skvělé :)
      Po knize Manželé od vedle rozhodně sáhni. Je to lehce napsané, napínavé a skutečně dobře vypointované. Myslím, že by tě neměla zklamat :)

      Vymazat
  3. Les sebevrahů a Za zavřenými dveřmi mě čeká, ty mám jako e-knihy, ale zajímá mě i Trhlina, co je na ní tak zvláštního :) Hezký výběr :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jen směle do toho :) Jsou to všechno skvělé knihy :)
      Na trhlině je nejdůležitější nepřemýšlet nad tím, jestli je to reálné nebo není. Já jsem uvěřil tomu co mi autor vypráví a naprosto mě to semlelo. Hodně za to může i to, že pan Karika opravdu umí psát a dokáže člověka vyděsit a navodit tu správnou atmosféru :).
      Tak snad se bude všechno líbit ;)

      Vymazat